מחבר:
מחירי דירות הקרובות לים הם בדרך כלל גבוהים יותר מאשר דירות במרכז העיר. הנוף והאויר הצח משפיעים עלינו להשקיע, במידת האפשר בדירות על יד הים, ולא במשרדים להשכרה במרכז העיר. העלות הגבוהה נובעת מעלות הקרקע ליד הים אך גם מגורמים נוספים. בנייה על יד הים דורשת תקנים שונים, חיזוקים מיוחדים, בטון בהרכב מיוחד ואף חומרי איטום מיוחדים. מכון התקנים קבע כללים מחמירים בנושא. כך נדרשים הקבלנים להשתמש בכמויות גדולות יותר של בטון מיוחד ואטום יותר. כאשר בונים חניון תת קרקעי לבנין כזה צריך להתמודד עם מי תהום מה שמקשה על תהליך הבניה ומחייב שימוש בחומרי איטום יקרים. אנו רואים אם כן שאחת הסיבות שמייקרות דירות ליד הים היא הליך בנייה ארוך מהרגיל ועלויות גבוהות של חומרים.
 

דרישות מחמירות

גם הרשויות המקומיות דורשות מהקבלנים להשתמש בחומרים מיוחדים לחיפוי הבניינים ולגינון שכן אלה משפיעים בין היתר על הנוף העירוני בקו החוף. יש רשויות מקומיות שאף מציבות דרישות להחזיק חברות ניהול שידאגו לתחזוקת הבנינים האלה. בשל הפגיעה הקשה של המליחות והמים בנייה ליד הים אינה יכולה להשאיר את שלד המתכת חשוף לאורך זמן. לכן קבלנים בונים קומה אחר קומה בנפרד כדי להגן על השלד ועל הצנרת. גם בחירת הצבעים מושפעת מהתנאים הקשים של הים, וכן אי אפשר להשתמש במעקות או חלקים חיצוניים מפלדה בשל בעית הקורוזיה ולכן נאלצים להשתמש באלומיניום היקר יותר. כל גופי התאורה, הדקים, הצלונים, המעקות, הברגים, הידיות צריכים להיות מחומרים מיוחדים העמידים למליחות. כל הגורמים האלה גורמים לתהליך שמייקר מאוד את הבנייה ליד הים.
 

קורוזיה לאחר האכלוס

גם הדיירים שנכנסים לדירות אלה צריכים להתמודד עם בעית הלחות והמליחות המתמדת ליד הים. כך שנראה כי השקעה בדירה על יד הים אינה תמיד משתלמת בטווח הארוך בעיקר במחירים הגבוהים שלה, ובודאי בהשוואה להשקעה בנכסים מניבים כמו משרדים להשכרה בתל אביב עצמה ולא ליד הים. חשבו על הנזק שנגרם למכוניות שלכם כשהן חונות ליד הבית, או למכשירים בתוך הבית שנתונים גם הם להשפעות הסביבה. יחד עם זאת מהנדסי בניין טוענים כי מבנה שנבנה על יד הים בתנאים הנכונים לא יסבול מאורך חיים קצר יותר מאשר בניין במרכז העיר.