מאז אפריל 2005, עת אושרה תכנית המתאר הארצית על ידי ועדת השרים בעניין תכנון ובניה לא קרה הרבה. אמנם חוזקו מספר בניינים בעיקר בערים בת ים, אשדוד, ראשון  לציון, הרצליה, רעננה, תל אביב, רמת גן וירושלים, אך התכנית לא הצליחה להגיע להיקפים הנדרשים כאשר ההערכה היא כי כ-40 אחוזים מהבניינים בארץ נמצאים בסכנת קריסה ממשית במידה ותתרחש רעידת אדמה גדולה.
אספנו עבורכם כמה מהבעיות המפריעות לתמ\"א 38 להתרומם

התוכנית מאפשרת לדיירים שיחזקו את הבניין שלהם לקראת רעידת אדמה ליהנות משורה של הטבות בדמות זכויות בניה נוספות לדירתם האישית, כמו גם השבחת האזורים המשותפים בדמות הוספת מעלית, לובי או הוספת דירות נוספות מעבר לתכנון המקרי (חריגה מקווי גבול לבניה, סגירת קומה מפולשת או הוספת קומות). ואולם לא תמיד ניתן להשיג את הסכמתם של כל הדיירים והעובדה כי התמורה של דייר אחד לא תמיד זהה לזו של דייר אחר יוצרת תחושה של אי שוויון ומקשה עוד יותר.
גם העובדה כי ניתן להגיש תכניות לאישור גם בהסכמה של שני שלישים מהדיירים בלבד אינה בהכרח מקלה על התקדמות שכן השליש המתנגד רשאי להגיש בקשה לצווי מניעה ולעכב את הבניה במגוון דרכים.
לא תמיד פינוי דירה לצורך השיפוץ אפשרי מצד הדיירים
למרות הרצון לעודד את המהלך, ועדות בניה מקומיות, שאישורן נדרש לתחילת העבודה לא תמיד מאשרות תכניות בניה בזמנים סבירים או שמתנות את האישור בסוגיות בעייתיות כגון בניית חנייה לדירות החדשות שלא תמיד אפשרית.
על פי עורך דין דרור כהן, בפריפריה, היכן שחיזוק הדירות הכי נדרש, ערך הדירות החדשות שנבנות במסגרת פרויקט כזה לא תמיד מספיק כדי לממן את בנייתן ואת השיפוץ עצמו וזהו חישוב שיש לעשותו לפני שמתחילים בעבודה.

מן הצד השני תמ\"א 38 מעוררת עניין רב בקרב קבלנים ויש ביניהם כאלה המתמחים בתחום ומסוגלים להציע לבניינים ניהול מלא של הפרויקט כולל התמודדות מול הרשויות תמורת זכות על חלק מהדירות החדשות שנבנות. להסדר מסוג זה יש פוטנציאל להוריד חלק גדול מכאב הראש הנלווה למהלך בסדר גודל כזה אך כמובן שיש לעשותו בזהירות ומומלץ גם בליווי עורך דין מומחה בניהול פרויקטים מסוג זה.