לשם מה נעזרים בייעוץ שיווקי ?


הרבה מנכלים של חברות אומרים שהאיש השני בחשיבותו בחברה הוא מנהל השיווק. מנכלים רבים יגידו שאיש השיווק הוא האדם החשוב ביותר בארגון שלהם. הצלחת מנהל השיווק היא הצלחת החברה. כשלון שלו יכול לגרום לעסק לדשדש ואולי אפילו להיעלם. מנהל השיווק צריך שתהיה לו היכולת לקבלת ייעוץ שיווקי מקצועי לאורך כל הזמן. ייעוץ שיווקי נועד לתת עצות נכונות למנהלי השיווק של העסק. במיוחד נדרשות העצות בזמני משבר,וגם בצמתים שונים בהם יש צורך בקבלת החלטות אסטרטגיות שיקבעו את עתידה של החברה, או לפחות יקבעו כיווני פעולה נוספים שלה.


איך פונים לקבלת ייעץ שיווקי ?


ראשית, צריך לקבל החלטה על פניה לייעץ שיווקי. ההחלטה אינה קלה. מנהלים רבים נמנעים מלהודות בכך שהם זקוקים לעזרה בתחומי שיווק שהם מומחים בהם. וזו משוכה שצריך כל מנהל לעבור. צריך להבין שהיועץ השיווקי בא לעזור לעסק וגם למנהל. לעיתים מנהל שיווק מתעייף ומפסיק לקחת אחרות על נושאים שונים שבגזרת השיווק. לעיתים השוק מכתיב מגמות חדשות שצריך להיערך אליהן. לעיתים קצב האירועים החדשים בשווקים כל כך גדול שמנהל השיווק לא מצליח להיערך לקראתם במהירות הדרושה. יועץ עסקי בעל מוניטין יודע לפתור את כל הבעיות הללו.


איך פועל היועץ השיווקי ?


יועץ שיווקי מגיע לחברה ומנסה להכיר אותה ואת מנהליה. צריך לוודא שיש כימיה טובה בין כל האנשים. לאחר שהוא לומד ומצליח לזהות את הבעיות הוא יתחיל להציע דרכי פעולה אפשריים. היועץ יערוך תכנית שיווקית מתאימה. הוא יציע שיטות פרסום מתקדמות, הוא ישדרג את הפרסום של החברה באמצעות האינטרנט. הוא ימצא ערוצי דוברות ויחסי ציבור מתאימים לסוג העסק. הוא יגרום לכך שהחברה תזכה לחשיפה ממוקדת בתחומי עיסוקה. השיווק יהיה הרבה יותר אגרסיבי. הוא יגרום לכך שהחברה תהיה בין החברות המובילות בתחומה בתחום המכירות.


איך מתבצע האימון האישי ?


ייעוץ שיווקי כולל בתוכו גם אלמנטים של הדרכות, הכשרות ואימון אישי של מנלי השיווק ואנשיהם. בעזרת קורסים וסדנאות שמארגן היועץ השיווקי, תתבצע כל העת הכשרת עובדי השיווק ומנהליהם. יושמו דגש על היבטים מקצועיים ופסיכולוגיים בתחום השיווק. ישופרו דרכי התקשורת של האנשים עם לקוחותיהם הקיימים, ויילמדו שיטות לתקשורת עם לקוחות חדשים. ישתמשו גם בשיטות של אימון אישי למנהלים. בעזרת כל השיטות הלימודיות האלו יוסיפו כל עובדי מחלקת השיווק של החברה ידע גדול ונרחב בתחומי השיווק השונים. כל הדרכים הללו ואחרים יעזרו להביא את החברה לשגשוג והצלחה.