האם אי פעם הרגשתם שהבניין בו אתם גרים מעט מוזנח? שהוועד אשר אחראי על רווחתכם איננו עושה את עבודתו כראוי? או דווקא מצידו השני של המטבע, אתם אנשי ועד הבית ונתקלתם לא פעם בקשיים מול הדיירים הן ברמת התלונות והן ברמת גביית התשלום החודשי. סיבות אלו ורבות אחרות הביאו להקמת שירות הכול כלול בידי חברות ניהול מקצועיות אשר אחראיות לניהול המבנה על כל המשתמע מכך. באמצעות שימוש באחת מחברות הניהול אתם מבטיחים לעצמכם שקט תעשייתי ופחות מתכים בין שכנים בבניין, החברה אחראית לניקיון המבנה, תפעולו היומיומי וגביית תשלומים.
כיצד עובדת שיטת הניהול
לאחר העברת האחריות על הבניין לידי חברת הניהול אשר מחזיקה את הבניין מקבלים הדיירים גוף אשר דואג לכל רווחתם וצרכיהם, בין אם מדובר בניקיון, הסדרת ביטוח מתאים לבניין ותכולתו ואפילו מוקד הזמין 24 שעות לאורך כל ימות השבוע על מנת לספק תמיכה במקרי חירום בהם צריכים הדיירים מענה מהיר לבעיות הצצות אפילו שבעות הלילה המאוחרות.
השירותים אותם מספקת החברה:
  1. הכנת תשתיות ובניית תוכניות עבודה לבניין
  2. שירותי הנהלת חשבונות וגביית תשלומים אשר במוצעים באופן שקוף ומסודר לחלוטין.
  3. שירותי תמיכה "אב בית" לדיירי הבניין.
  4. אחזקת האזורים הציבוריים כולל: גינון, ניקיון ותיקונים.
כמה עולה להחזיק שירותי ניהול
אחד מהחששות הגדולים אשר עולים בעת בחינת נושא שירות האחזקה הינו עלות השירות, אומנם במרבית המקרים שכירת ספק חיצוני תהיה יקרה באופן משמעותי מניהול עצמי של הנכס על ידי ועד הבית אך אם זאת כאשר עורכים רשימה מסודרת של יתרונות השירות מול חסרונותיו ישנו יתרון ברור לצד היתרונות, הקלות, היעילות, השקט נפשי כל אלה תורמים רבות לבחירה בניהול חיצוני.
עלותו של שירות אחזקת מבנים נגזר ממספר משתנים שונים בכל בניין, מיקום הנכס, מספר הדיירים והדירות בבניין, גודל השטחים הציבוריים וסוג השירותים הנלווים כל אלו חלק משפיעים על המחיר. על מנת להגיע לשילוב הטוב ביותר של מחיר ואיכות חשוב לקבל הצעת מחיר ממספר גדול ככל הניתן של חברות, לאחר מכן מומלץ לקבל פידבקים מנכסים אשר נמצאים בבעלות אותן חברות על מנת לקבל מושג על טיב השירות ואיכות העבודה.